|
Nyheder om indsendelsen til årets PR-tiger
Grrrrrr: Find din indre PR-Tiger frem

Er dit PR-arbejde vildt som en tiger? Det er nu tid til at sende dit arbejde ind og måske vinde årets PR-tiger.

Skrevet af

Redaktionen Kforum

789 artikler

57 indlæg

Nyhed: Har du PR-arbejdet, der kan konkurrere om den omstridte PR-Tiger, og i bedste fald snuppe en Tiger med hjem for bedste PR-indsats? Hvis ja, så er der nu åbnet for indsendelse af PR-arbejde, hvor der i år kan konkurreres i nye og anderledes kategorier, der svarer til internationale standarder.
PR-Tigeren uddeles for femte år i træk i år den 23. november 2017 hos Dansk Erhverv i Børssalen i København. Som det fremgår af PR-Tigerens hjemmeside, er kategorierne i år nye og tæller følgende:
 
  • Bedste PR-indsats for offentlig aktør (stat, kommune, region, råd, styrelse etc.)
  • Bedste PR-indsats for privat og/eller offentlig virksomhed
  • Bedste PR-indsats for organisation (NGO, brancheforening, fagforening etc.)
  • Bedste PR-indsats for intern-/forandringskommunikation
  • Bedste PR-indsats, der er udført pro bono
 
De nye kategorier er et resultat af, at dansk PR-arbejde skal være målbart imod internationale standarder.


Bliver den din i 2017?

Kim Larsen, formand for juryen, udtaler på PR-Tigerens hjemmeside: ”Vi ved, at det faglige niveau for PR-arbejde i Danmark er tårnhøjt, og derfor skal vi også have nogle kriterier, der kan måles med internationale standarder”.
 
PR-Tigeren vil synliggøre den danske PR-branche
PR-Tigeren sætter fokus på det høje faglige niveau og den talentmasse, der vinder frem i PR-branchen, og denne værdi er PR-Tigeren med til at synliggøre, lyder det fra Kresten Schultz Jørgensen, formand for Public Relations Branchen.  
 
Nye tal fra Dansk Erhverv viser en positiv fremgang for den danske PR-branche, som er steget med over 26 procent på omsætningen, og branchen tæller i dag over 1.500 fuldtidsbeskæftigede.
 
Ifølge Kresten Schultz Jørgensen er PR med til at understøtte forretningsstrategiske målsætninger og handler derfor ikke længere kun om at komme i medierne, men mere om kommunikativ strategisk oprustning, som understøtter strategiske kommunikationsmål.
 
PR-Tigeren står derfor som et symbol for den værdi, som PR-branchen skaber til deres kunder i en voksende digital virkelighed, der til tider kan synes vanskelig at navigere i for virksomheder.
 
Fokus på kommunikationstalent i ungdomsrækkerne
Forud for PR-tigeren har Public Relations Branchen givet et legat på 5.000 kroner til en studerende på Kommunikationsuddannelsen på Danmarks Medie -og Journalisthøjskole for en opgave, der kombinerer strategisk kommunikation og forretningsforståelse.
 
Som det fremgår af PR-Tigerens hjemmeside, var det et krav, at opgaven skulle synliggøre, at virksomheden var i stand til at realisere et eller flere langsigtede forretningsmål.
 
Prisen gik til Nanna Olin og Jacob Møller, som havde fokuseret opgaven mod rekruttering af og aktivering af unge mænd i forbindelse med at være bloddoner. Ifølge Nikolaj Buchardt, næstformand i Public Relations Branchen, byder opgaven på nogle velreflekterede strategiske kommunikationsløsninger.
 

Du indsender til konkurrencen her 

 

Relaterede artikler

Spiser du pesticider til morgenmad? - En kampagne om økologiske fødevarer som et pesticidfrit alternativ har vakt så megen opstandelse, at Coop nu sætter anno...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Job

Praktikant

Frist: Hurtigst muligt

Praktikant

Frist: 1. november

Praktikant

Frist: 15. december
Se alle job Indryk job

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.