|
|
|
Mette Bierbum Bacher er en af K-branchens rising stars
Ugens ananas: Mette Bierbum Bacher

Mette Bierbum Bacher. Ugens ananas i egen juice.

Skrevet af

Redaktionen Kforum

765 artikler

57 indlæg

Hvem er K-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen og hvem ser de op til? Kforum har sat en stafet i gang - og anden K-komet er Mette Bierbum Bacher, der er Head of Social i kommunikations- og mediebureauet Mindshare.
Navn: Mette Bierbum Bacher         
Alder: 32
Titel + Arbejdssted: Head of Social i Mindshare
Uddannelse: Cand.ling.merc i marketing og fransk
 
Mette Bierbum Bacher på sit kontor i Mindshare.
 
Jeg valgte K-branchen, fordi... jeg synes, at det er enormt spændende at arbejde med kommunikation og marketing.
Jeg er meget fascineret af sociale medier, fordi anvendelsesmulighederne spænder så vidt, og fordi de i dén grad har været med til at ændre magtbalancen i samfundet og skabe rum til en social aktivisme, uanset om det så er mere politisk eller for eksempel i forbindelse med produktudvikling.
 
Jeg er valgt som ananas, fordi… jeg er rigtig god til mit job og god til gøre opmærksom på mine kompetencer. Det sidste er ret vigtigt i vores branche, for der er mange dygtige folk derude, og din chef kan ikke læse dine tanker. Så hvis du har store ambitioner, skal du melde det klart ud.
 
Om ti år er jeg… endnu klogere.
Og så har jeg været med til at dygtiggøre og hjælpe en masse unge kvinder og mænd frem i branchen. Jeg kan virkelig godt lide at lede og motivere mit team, og det er en rolle, som jeg meget gerne vil udvikle endnu mere i fremtiden.
 
Min vision for K-branchen er... at vi skal blive ved med at udfordre vores tilgang til kreativitet og kommunikation.
Vi kan se, at forbrugerne bliver mere og mere trætte af reklamer og samtidig har faldende opmærksomhed over for reklamer.
Det skaber selvfølgelig nogle udfordringer, og derfor har vi som kommunikatører et ansvar for at sætte barren højt og skabe kommunikation, der betyder noget for forbrugerne eller for eksempel løser et problem i deres hverdag.
 
 
Jeg er vild med… at være med til at sætte standarden for, hvad god kommunikation er. Jeg arbejder rigtig meget med store FMCG brands (fast-moving consumer goods. Red.) og brandaktivering på sociale medier. Der er tale om nogle meget dedikerede fans, og det er her – hvis vi evner at skabe den gode kommunikation – at vi virkelig kan rykke noget og være med til at sætte sociale medier endnu mere på dagsordenen i virksomhederne.
 
I samme ombæring et kæmpe klap på skulderen til alle community managers derude, som er så vigtige for at få strategierne til at lykkes.
 
Jeg har svært ved at tolerere… de nemme løsninger. Min faglige stolthed gør, at jeg altid undersøger mulighederne en ekstra gang og konstant udfordrer mit team og mine kunder.
 
10 K-folk jeg vil fremhæve er… nogle rigtig dygtige mennesker inden for social og digital, som jeg bliver inspireret af og sparrer med:
Anne Jensen (Northside Festival), Annemette Traberg (Discovery Networks Denmark), Tine Schjødt (Mediacom),
Maria Andersen (RelationsPeople), min kollega Mikkel Rossing (Mindshare), Maria Holst Mouritzen (Dansk Arkitektur Center), Stine Mølgaard (Selvstændig digital strateg), Lasse From (DR Ung), Samantha Foltmar (Universal Music) og Louise Dohn (TV 2).
 
Jeg sender stafetten videre til Rasmus Fisker, der sidder som Content & Strategy Director i MediaCom.   
 
-
 
Mette Bierbum Bacher fik stafetten af Tina Mellergaard.

Relaterede artikler

Det er medierne som slår Facebook ihjel - Det store sammenhængskollaps på Facebook: Politik og massemedier erstatter mere og mere de private billeder og statusopd...
Her er mit fucked-up YouTube-liv - Hun blev mobbet, har haft en spiseforstyrrelse, været sammen med sociopatiske "fuck-boys" og tjent penge på at fortælle ...
Ugens ananas: Tina Mellergaard - Hvem er K-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen og hvem ser de op til? Kforum ha...
Mediernes game frame har vundet - Medierne er blevet glade for at frame politik som et spil frem for at dække substansen i politiske sager. I dag handler ...
Hva' så hvis jeg bedre kan lide mit online-jeg? - De bruger mere tid bag skærmen end på nogen anden aktivitet – udover søvn. De slår den garvede PR-agent, når det kommer ...
Ugens ananas: Rasmus Fisker - Hvem er k-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen, og hvem ser de op til? Kforum h...
Ugens ananas: Jesper Juhl Brogaard - Hvem er K-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen, og hvem ser de op til? Kforum h...
Ugens ananas: Julia Fennefoss Vollertsen - Hvem er k-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen, og hvem ser de op til? Kforum h...
Ugens ananas: Maria Bruun Jacobsen - Hvem er k-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen, og hvem ser de op til? Kforum h...

Giv din stemme

11 stemmer
4,1/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Ugens profil

Niels Ditlev

Niels Ditlev skifter 1. maj fra kommunikations- og pressechef chef i WWF Verdensnaturfonden til kommunikationschef i Danske Regioner.

Kursus

KOM17

Ledige pladser

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Praktikanter

Frist: Hurtigst muligt

Tekstforfattere

Frist: 1. juni

Teamleder for kommunikation

Frist: 11. maj
Se alle job Indryk job

Kom til K-dag om Facebook

Lær Facebooks vigtigste og nyeste funktioner

29. august

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.