Kommunikationsspeciale om strategisk relationsdannelse
Investor Relations from a Danish Perspective

Specialet undersøger hvordan børsnoterede selskaber arbejder med strategisk relationsdannelse med deres investorer.
Jeg har som en af de første tilgået Investor Relations ud fra et PR og kommunikationsmæssigt perspektiv, hvorfor jeg har været heldig og fået indblik i en række store danske virksomheders forståelse for kommunikationen og relationen til investoren, gennem interviews med deres Direktører og Vice Presidents. Specialet dykker således ned i den praktiske og teoretiske forståelse af investor kommunikation og investor relations.
 
Specialet argumenterer fra et teoretisk synspunkt at relationsdannelsen kan være med til at skabe mere stabile investorer, i praksis viser det sig dog, at de færreste virksomheder arbejder strategisk med relationsdannelsen. Faktisk viste det sig, at jo større virksomheden er, desto mindre var de ansvarlige interesseret i at arbejde bevidst med relationsdannelsen - “Da investorerne jo kommer af sig selv”. Et resultat der er ganske interessant, da det stikker direkte imod hvad teorier og undersøgelser argumenterer for.
 
Specialet er skrevet af Kristine J. Gye ved Business and Social Sciences på Aarhus Universitet. Specialet er vurderet til karakteren 10.
 

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Kursus

Boost dine budskaber med infografik

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Kforums årlige trendseminar

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.