RelationsPeople Prisen
K-speciale om purpose branding vinder pris

Vinderne af RelationsPeople Prisen for bedste Cand.merc.(kom.) speciale i 2015. Fra venstre: Studieleder Mikkel Flyverbom, CBS; Mathilde Astrup Madsen; Julie Grønhøj Carlsen; adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople A/S.

Skrevet af

Pia Osbæck
Fagjournalist

27 artikler

2 indlæg

Med et kommunikationsspeciale, der tager udgangspunkt i Anthon Bergs kampagne: You can never be too generous, vandt Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom). speciale.

K-speciale om purpose branding vinder pris

Syv var nominerede til RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom). speciale. Det var Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj, der løb med prisen for specialet: Et kvalitativt studie af purpose branding i et samfunds-, forbruger- og brandingperspektiv - Et casestudie af Anthon Bergs purpose "You can never be too generous". Med prisen fulgte 10.000 kr.
 
I specialet har vinderne undersøgt, hvordan B2C-virksomheder kan anvende purpose branding til at positionere brands over for moderne forbrugere.
 
Specialet stiller skarpt på, hvordan purpose branding kan bruges til at associere et brand med et ikke-kommercielt formål for derved at højne brandets affinity hos modtageren.
 
Mathilde og Julie er ikke i tvivl om, at der for virksomheder kan være klare fordele ved at anvende purpose branding, når et brand skal positioneres:
 
”Kommercielle budskaber og taktisk marketing preller af på en meget stor del af de moderne forbrugere herhjemme. I specialet undersøger vi, hvordan man gennem purpose branding kan trænge igennem og få taletid hos forbrugerne”, siger de to unge vindere.
 
Deres speciale kan læses her
 
Bag prisen står Copenhagen Business School (CBS) og konsulentvirksomheden RelationsPeople A/S. Prisen blev overrakt for første gang sidste år for at markere tiåret for, at den første dimittend fra Cand.merc.(kom.) blev uddannet på CBS.
 
Juryen bestod af: 
 
  • Lektor, studieleder Mikkel Flyverbom, IKL, CBS
  • Lektor Karl-Heinz Pogner, IKL, CBS
  • Formand for Cand.merc.(kom.) alumni-foreningen Louise Falborg
  • Kommunikationsdirektør Marion Hannerup, DI
  • Direktør Peter Mejlby, DELACOUR
  • Adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople A/S

Relaterede artikler

K-briefing - kort og godt - Her samler vi det, du skal vide, nu vi ved det. Den amerikanske præsident får sin briefing hver morgen, du får den hver ...
Brand journalism – troværdig journalistik? - Der hersker efterhånden ingen tvivl om internettets voldsomme indvirkning på kommunikations- og journalistikfeltet. Vi h...
Er marketing og kommunikation BFF? - Meget tyder på, at marketing er ved at overhale kommunikation på en måde, der kan forskyde balancen i den idealtypiske i...
Skilsmissebranding - Januar-tristesse, soundtrack i mol, skilsmisse og triste delebørn er ingredienserne, der skal få os til at se på brands ...
The Big Idea Is Dead - "Et brand er summen af alt, hvad brandet foretager sig på tværs af PR, kommunikation, marketing, CSR, HR, butikker, call...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

32 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Job

Praktikant

Frist: 22. juni

Studentermedhjælper

Frist: 9. august

Communication Strategist

Frist: 6. juli
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Tilmeld nyhedsbrev

Få alt, hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.