Guide til Snapchat-briller
Skal du ønske dig et par Snapchat-briller?

Det nyeste produkt inden for sociale medier er Snapchat Spectacles.

Skrevet af

Ditte Sanvig

1 artikler

0 indlæg

Snapchat overrasker os endnu en gang. Første overraskelse kom, da CEO Evan Spiegel valgte at ændre navnet fra Snapchat til Snap Inc. med argumentet om, at Snap Inc. skulle blive mere end bare en samtaleplatform. Den populære app har stadig navnet Snapchat, men firmaet bag skipper chat og erstatter det med inc. I den forbindelse kom anden overraskelse, nemlig at Snap Inc. har produceret en ny gadget: Snapchat Spectacles. 
Snapchat Spectacles blev solgt for første gang den 10. november 2016. På denne dato landede en Snatbot på Venice Beach i Californien. Fra denne maskine kunne man købe de nye Snapchat Spectacles, og på få minutter stod der flere hundreder i kø for at få fingrene i de nye briller, der er det første hardwareprodukt fra firmaet Snap Inc. 
 
Snap Inc's Snapbot.
 
Ideen om et par briller med indbygget kamera er ikke ny, men det ser allerede nu ud til, at Snapchat Spectacles kommer til at klare sig bedre end Googles Glass, der viste sig at være et stort flop
 
 
Snapchat Spectacles er et par solbriller, der har et indbygget kamera i stellet. Når man trykker på en knap på stellet, kan brillerne optage op til ti sekunders video. Desuden kan brillerne tage disse film i en 115 graders vidvinkel. Solbrillerne er koblet op til din iPhone, så de billeder og videoer, du tager med dem, kommer direkte ind på Snapchat app under hukommelsen. 
 
Stifter af Snapchat og Snap Inc. Evan Spiegel med de nye spectacles. Kilde/ Karl Lagerfeld for WSJ Magazine. 
 
 
Hvad kan Snapchat Spectacles? 
Udover at det i sig selv er lidt fedt, at et par briller kan tage billeder og videoer, så har Snapchat Spectacles mange andre betagende funktioner: 
 
En af de bedste funktoner ved brillerne er, at fotografen har hænderne fri. Det er ligesom et GoPro kamera. 
 
Det håndfrie kamera giver flere muligheder for interaktion med de objekter, man ønsker at filme/optage. 
 
Det er tydeligt, at der har været tænkt i funktionalitet, design og enkelhed med disse briller. 
 
Den (selvfølgelig gule) kasse, brillerne kommer i, fungerer samtidig som opladestation. Der følger desuden et kabel med brillerne, så du kan også oplade dem via en adapter. 
 
 
Når du har optager dine ti sekunders film, så kan du vende telefonen, uden at der sker noget med formatet. Dette kan lade sig gøre, fordi den video, der bliver optaget, er cirkulær. 
 
De to kameraer gør det muligt at se billederne både i landskab og portræt. 
 
Når man optager film via sine Snapchat Spectacles, så kører der et lille lys rundt, der indikerer, at der bliver filmet.
 
Den lysende cirkel gør, at man altid er klar over, om man bliver filmet. Kilde/ AndroidAutority. 
 
Hvis du ikke lige har din smartphone ved hånden, så lagrer brillerne den/de historier som du optager. Når du kommer tæt på din mobil igen, så bliver videoerne overført til mobilen, enten via wi-fi eller bluetooth. 
 
En ulempe ved brillerne opstår, når man har taget mange videoer med sine spectacles, da de stiller sig i kø for at blive uploadet til mobilen. Det medfører en længere ventetid, og det kan tage 20 sekunder at uploade hver film.
 
Snapchat Spectacles er ekstremt populære. Hver gang Snap Inc. har annonceret ankomsten af en Snapbot i USA, er de gået som varmt brød. Men du skal ikke regne med, at der ligger et par til dig under juletræet i år - indtil videre har Snap Inc. ikke annonceret ankomsten af en Snapbot i Danmark. 
 
Indtil vi herhjemme får mulighed for at få fingre i brillerne, kan vi kun fra sidelinjen kigge med på de mange anmeldelser af Snapchat Spectacles der ligger på nettet. Du kan starte med at læse The Wall Street Journal, der i september bragte et længere interview med Even Spiegel. Hvis du stadig ikke har fået stillet din nysgerrighed om brillerne, så kan du se følgende videoer: 
 
 
 
 
Du kan også læse mere om brillerne på det amerikanske tech-site Android Authority.

Relaterede artikler

Lav din social medie-strategi på fem minutter - Hvor skal du starte, når du skal lave virksomhedens nye strategi for sociale medier? Hvordan skal I engagere jeres bruge...
Snip snap snude - dobbelthagerne er ude - Det handler om at være grim. Det står i skarp kontrast til det pæne og polerede på Instagram. Det er flygtigt, useriøst ...
Snip snap-marketing-chat - Halvdelen af alle danskere mellem 12 og 29 år bruger Snapchat dagligt. Snapchat er dermed et oplagt valg, hvis man som v...
Fra Instagram til Instagrim - Instagram har chokeret de 400 mio. brugere verden over, der dagligt bruger tjenesten. På få år er Instagram blevet et af...
Instagreat! - Nu er der igen ballade i den globale, internetbaserede andedam. Den elskede fotodelingsapp Instagram har ændret sit graf...
Sådan vinder din virksomhed med mobilvideo - Mobilvideo er blevet hver mands eje. Mediet er brugervenligt, engagerende, tidens store content-vinder og en favorit bla...
Instagram Stories: Enden på Snapchat? - Instagram har netop lanceret en af deres største opdateringer nogensinde og tager i samme åndedræt for alvor kampen op m...
Dit nye intranet er en robot - Robotterne er på vej. Hvad betyder det for os, de interne kommunikatører? Bliver vi arbejdsløse? Bliver vi bare endnu be...
De største digitale k-trends 2017 - Private messaging, virtual reality og mere video vil have indflydelse på, hvordan brands og virksomheder skal kommuniker...
K-brief uge 6 - Her samler vi det, du skal vide, nu vi ved det. Den amerikanske præsident får sin briefing hver morgen, du får den hver ...
K-brief uge 7 - Her samler vi det, du skal vide, nu vi ved det. Den amerikanske præsident får sin briefing hver morgen, du får den hver ...
K-brief uge 8 - Her samler vi det, du skal vide, nu vi ved det. Den amerikanske præsident får sin briefing hver morgen, du får den hver ...

Giv din stemme

19 stemmer
4,8/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Kursus

Content marketing bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Netværk

Webansvarlige

Kun få ledige pladser

Se alle Læs mere

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Kursus

Styrk jeres leder- og linjekommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

KOM17

Vær med, når hele branchen samles til årets k-konference

4. maj

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.