Seks bureauer vandt en guldtiger i PR

Da PR-Tigeren torsdag aften blev uddelt for fjerde gang i Børssalen i København, kunne seks bureauer gå hjem med en PR-Tiger. Det var fire PR-bureauer og to reklamebureauer.
Fire PR-bureauer og to reklamebureauer kunne gå glade hjem. Et bureau vandt en pris for andet år i træk. Kilde/Kaj Bonne.
Fire PR-bureauer og to reklamebureauer kunne gå glade hjem. Et bureau vandt en pris for andet år i træk. Kilde/Kaj Bonne.
Frontpage vandt for andet år i træk prisen for bedste strategi. Denne gang var det for Ericsson med kampagnen 'Internet of Things'.
 
Vindere blev også Lead Agency og Fosbury, Primetime samt Ehrenberg og Liquid Minds.
 
Ehrenberg og Liquid Minds fik det største bifald i salen for deres ide med at lade får løbe rundt på Færøerne med kamera på ryggen, når nu Google Street View ikke havde været der.
 
Sidste år blev PR-Tigeren uddelt i tre kategorier. Dengang varslede næstformand i PR-Branchen, Kresten Schultz Jørgensen, at man i år ville indføre en fjerde kategori for bedste politiske kampagne.
 
Det er i stedet blevet til en kategori om bedste digitale kampagne. Grunden til det er ifølge juryen, at bedste politiske kampagne ville blive for snæver, og man valgte at indføre en digital kategori for at sætte ekstra fokus på den digitale indsats.
 
 
Her er vinderne:
 
Bedste strategi
FrontPage PR for Ericsson med 'Internet of Things'
 
Ericsson vandt med kampagnen 'Internet of Things'. Kilde/Kaj Bonne.
 
Juryens vurdering: Danmarks første rapport om the Internet of Things, der formåede at flytte den offentlige debat fra forbrugerprodukter til industrien og produktionssektoren som helhed. Det var en flot strategisk indsats med klare mål, en grundig kvalitativ og kvantitativ analysetilgang, en præcis implementering og en flot indfrielse af målene med en relativ enkel indsats.”
 
Bedste eksekvering
Lead Agency og Fosbury for Digitaliseringsstyrelsen og Finansrådet med 'Sikker på nettet'
 
Lead Agency og Fosbury vandt en pris for bedste eksekvering. Kilde/Kaj Bonne.
 
Juryens vurdering: På baggrund af grundig research, skarpe målgruppeanalyser, godt indhold og benhård og velkoreograferet eksekvering lykkedes det Lead Agency og Fosbury på vegne af Digitaliseringsstyrelsen og Finansrådet at sætte fokus på en af de væsentlige udfordringer, der følger med digitaliseringen. Det er virkelig godt eksekveret.
 
Bedste nytænkning
Ehrenberg og Liquid Minds for Visit Faroe Islands for 'Sheepview 360'
 
 
Ehrenberg og Liquid Minds vandt en pris for den bedste nytænkning med deres ide om at sætte kameraer på får. 
 
Juryens vurdering: Virkelig originalitet taler for sig selv, og der er derfor ingen grund til at bruge ret mange ord på at forklare, hvorfor dette projekt vinder prisen. På baggrund af en nærmest genial enkel idé og med en charmerende kombination af humor, teknologi og nordatlantisk selvtillid lykkes det Ehrenberg Kommunikation, LiquidMinds og Visit Faroe Islands med få midler at skære igennem støjen og skabe stor interesse for den lille destination.”
 
Bedste digital
Primetime for Københavns Universitet med 'Bliv klogere på KU'
 
Primetime har lavet flere videoer, der skal hjælpe folk med at blive klogere på KU. Her er en af dem. 
 
Juryens vurdering: ”Med ‘Bliv klogere på KU’ er KU og Primetime i den grad lykkes med at få opmærksomhed fra en af de sværeste målgrupper, man kan beskæftige sig med – nemlig de unge mellem 17 og 24. Og det vel at mærke ikke gennem click bait-journalistik eller overfladiske virale ligegyldigheder.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også