|
|
Priser til medie- & journaliststuderende
Insektprojekt vinder Kravlingpris

Plakat for projektet 'Irmas Insekter' af Christine Jensen og Thorbjørn Kragh Liljegren.

Skrevet af
'Irmas Insekter' af Christine Jensen og Thorbjørn Liljegren vandt en pris i kategorien Kommunikation ved lørdagens Kravling-prisuddeling. Projektet blev blandt andet rost for at kunne imponere i reklamebranchen.

Christine Jensen og Thorbjørn Kragh Liljegren vandt lørdag en Kravling med casen ‘Irmas Insekter’.

Kravling er en prisuddeling for medie- og journaliststuderende – og en pendant til journalisternes Cavling. I lørdags blev uddelt priser i fire kategorier i alt: Design, TV & Foto, Journalistik og Kommunikation. Du kan se alle vinderne her. 

Da juryen skulle begrunde sit valg af 'Irmas Insekter' som vinderprojektet i kategorien Kommunikation, sagde de følgende:

"Irmas insekter er et gennemarbejdet stykke kommunikation, med flot visuelt design og en kampagne der reelt har en chance for at få danskerne til at spise insekter. Kampagnen formår på fornem vis at aktivere produktet og skabe opmærksomhed i målgruppen. Et gennemarbejdet og gennemtænkt stykke arbejde, der både forstår at markedsføre et produkt og positionere virksomheden bag som førende på sit felt.

Designet er visuelt appellerende og anderledes. Kampagneideerne er interessante og vil vække opsigt i målgruppen. Men der hvor den for alvor adskiller sig fra konkurrenterne, er i aktiveringen, der både formår at sætte produktets primære USP i spil, såvel som brandets positionering. Det er et stykke arbejde som selv de mest professionelle reklame- og kommunikationsbureauer ville have været stolte af at levere."


Designet til projektet ‘Irmas Insekter’
 


To af projektets plakater. 


Se hele projektet ‘Irmas Insekter’ her

“Da det var vores bachelorprojekt, startede det hele med, at vi skulle vælge en kunde. Vi valgte Irmas Insekter, da vi følte, at spiselige kryb havde et megapotentiale. Der er masser af argumenter for at gøre dem til en del af sine madvaner. Derudover tænkte vi, at Irmas tradition for at gå forrest med fødevarer kunne være et stærkt afsæt for det kreative arbejde,” fortæller Thorbjørn Kragh Liljegren.

Om processen siger han:

“Processen herfra var natarbejde, da vi lavede det, imens vi var på placement hos Mother i London. Vi ville lave en strategi, der både kunne fremhæve produktets klimavenlige kvalitet samtidig med, at folk kunne få en følelse af en simpelhed og lækkerhed omkring brugen af insekter. Derfor endte vi med strategien ‘Det mindste, du kan gøre’.”

Thorbjørn Kragh Liljegren fortsætter:

“Ideen bag det kreative arbejde var at give folk noget, der var brugbart for dem og gjorde insekterne til en simpel og lækker løsning på en problemstilling, som mange af Irmas kunder bekymrer sig om. Det var derfor, vi lavede outdoor om, at vi får klimakamp til at smage af bacon, og print, der egentlig bare var lækre opskrifter på ting som ‘et bedre klima med hvidløg og kartoffelcreme’, og den digitale side af kampagnen, der brugte Coops eksisterende kundedata, så folk kunne følge deres miljømæssige forbrug og give dem en let og lækker måde at forbedre det på.”

Et billede fra den digitale del af kampagnen. Her kan man følge sit miljøforbrug ud fra sine køb i Coop.

Christine Jensen og Thorbjørn Kragh Liljegren kunne ikke selv deltage i lørdagens Kravling, men de sendte en hilsen og et stort tak for prisen:

 

Vi vandt i går, men vi var der ik’ 🍾 @christinej3105

Et opslag delt af Thorbjørn Kragh Liljegren (@thorbjornkragh) den

 

De resterende nominerede i kategorien Kommunikation var:

Anna Gunvor Hyttel & Hans Høite Augustenborg for projektet ‘Velkommen i Klubben’
Kreativ Kommunikation, DMJX

 

Christian Skjøtt & Alexander Keblow Kofoed for projektet ‘Game of Goals’
Kreativ Kommunikation, DMJX

 

og Klara Vilshammer for projektet ‘4.9 Days of MUBI Film Festival’
Kreativ Kommunikation, DMJX

 

Relaterede artikler

Sådan gør du indtryk på Cavlingkomitéen - Henrik Cavling skabte det moderne Politiken, ja hele den moderne danske bladverden. I stedet for gammeldags partiske avi...
Se de 3 nominerede til årets KOM-kampagnepris - Ved årets kommunikationskonference KOM18 den 3. maj uddeler DJ og Kforum for anden gang prisen for årets bedste kampagne...
Abdel Aziz Mahmoud er årets kommunikatør - Læs her hvorfor Abdel Aziz Mahmoud fik årets kommunikationspris.
Københavns Kommune vinder årets kampagnepris - Blandt tre nominerede kampagner – herunder Google Sheep View fra Liquidminds – vandt Københavns Kommune for en inhouse-k...
Highlights fra KOM18 - I torsdags fik kommunikationsbranchen et boost på KOM18 - kommunikationsbranchens store årlige konference, som i år blev...
Kan kvinder være kreative? - Chief Creative fra Advice tager bladet fra munden og siger sin uforbeholdne mening om dette års Creative Circle Award og...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

38 JOB

Studentermedhjælper

Se alle job Indryk job

Kursus

Skab varige forandringer med adfærdsdesign

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Studentermedhjælper

Frist: 1. oktober

Direktør

Frist: 30. september

Digital Consultant

Frist: 30. september
Se alle job Indryk job

Kursus

Skab varige forandringer med adfærdsdesign

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.