Emilia van Hauen


Emilia van Hauen

Tlf. +45 2628 2618

Karma: 37 (?)

Forfatter:

3


artikler

0


indlæg

Oprettet på Kforum: tirsdag 14. august 2007

Om

Jeg tror jeg er født sociolog - der gik bare meget længe, før jeg også fik papierer på det. Evig og altid har jeg været den der stillede spørgsmålet: "Jamen - hvordan hænger det sammen? Hvorfor er det sådan?" Ofte til stor irritation for mine omgivelser. Sociologi er ganske enkelt en genial videnskab til at forklare sammenhængen mellem mennesker og samfund og samtidig give et overblik over sammenhængen, så man som individ får forståelse for hvordan man kan agere, hvorfor man skal gøre det og ikke mindst hvordan man kan gøre det, så man rent faktisk opnår det liv og den personlighed (næsten) man gerne vil have.

Sociologien er dette århundredes videnskab til at forklare menneskets selvforståelse, hvor det i 1900tallet var psykologien. Og fordi vi i dag har så mange berøringsflader til alle mulige typer af relationer - fra andre mennesker til brands og oplevelser - er sociologien en vigtig videnskab at medtage, når man skal handle i verden, så længe det har med mennesker og deres adfærd at gøre. Og det er der kun ganske lidt der ikke har :-)

Fordi jeg elsker mit fag, holder jeg også meget af at kommentere vores samfund - og det gør jeg i flere forskellige sammenhænge gennem klummer i Berlingske Tidende, kronikker i Jyllandsposten og diverse optrædender i div. medier. Jeg holder også mange foredrag om alt fra Kvinder og sko, Moderne fællesskaber, Stress i familien og Lederskab og Menneskeværen og virker også som rådgiver indenfor trends og pr-strategier. Som gammel sælger og marketingperson kan jeg lide at kombinere mine tre områder: sociologi, kommunikation og salg/marketing - og det kommer der ofte nogle rigtig spændende og sjove opgaver ud af.

Jeg er forfatter til bogen "Eliten" (Forlaget Møntergaarden, 1998) og medforfatter til bøgerne Myten om den perfekte mor (2003) og Moderskab - Lederskab (2004) begge på Aschehoug.

I 2005 var jeg medstifter af kvindenetværket Kabinettet

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Indalo Institute
Siden 1995
sociolog og trendrådgiver
Berlingske Annoncecenter
1993 - 1995
salgsgruppeleder
Berlingske Annoncecenter
1991 - 1993
key account konsulent
div. salgsorganisationer
1985 - 1991
konsulent

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Københavns Universitet
1995 - 2002
Cand.scient.soc
sociologi
CBS
1988 - 1993
HD(A)
salg og marketing

Artikler

 
Fredag 4. marts 2016
Fredag 30. oktober 2015
1

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.