Birgitte Raben


Birgitte Raben

Tlf. 31534270

Karma: 117 (?)

Forfatter:

4


artikler

6


indlæg

Oprettet på Kforum: onsdag 28. februar 2007

Om

Medier er ikke bare medier. Kommunikation er ikke kommunikation. Markedsføring er underforstået i det meste. Ethvert brand med respekt for sig selv kommunikerer i dag som et medie. Skaber indhold. Tilbyder services. Går i dialog. Søger klik, likes og reach. Det hele handler om konverteringer, interaktion, engagement og dialog.

Det er den digitale og sociale virkelighed, som er så fantastisk fascinerende og udfordrende at arbejde i. At gribe og angribe. Det er det, der gør, at det aldrig er kedeligt at dyrke digital forretningsudvikling for både private virksomheder og offentlige myndigheder. At skabe fundamenterne for den digitale kundeoplevelse, som giver bonus for både brugerne og forretningen bag. At skabe sammenhæng på tværs af platforme og fra front-end til back-office.

Kundeoplevelsen er omdrejningspunkt for alle ender og kanter af mit arbejde med digitale services, kommunikationskanaler, produkter og brands. Med analyser, strategi og indhold. Min tilgang er præget af talrige undersøgelser af kunderejser, brugere og målgrupper og en seriøs stak brugertests af digitale løsninger.

Det trækker også tråde tilbage til gode gamle printmedier, som var i fokus i min tid som analysechef og journalistisk konsulent på Kontrabande. Dengang content marketing endnu ikke var et gængs begreb, men en udbredt praksis i diverse kundemagasiner, nyhedsbreve og kommunikationsstrategier.

Medier, markedsføring og kommunikation er i øvrigt også stofområder, jeg har skrevet ivrigt om engang i forrige årti som journalist på Politikens erhvervsredaktion.

Kløgtige ord var desuden mit ærinde, da jeg forfattede mit mediesociologiske speciale om avisens rolle, dengang hvor dagbladene stadig var større end tabloid. Det var herligt nørdet: Om avisens rolle i moderne mediekultur versus yngre læseres behov, adfærd og oplevelse. Testet i kontekst af konkrete journalistiske stilarter. En slags analyse af user experience i bred forstand på tværs af platforme - selvfølgelig før begrebet var blevet gængs.

 

 

 

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Advice A/S
Siden 2015
Head of Digital Business
Advice Digital
2014 - 2015
COO
Advice Digital
2012 - 2014
Chefrådgiver
Advice Digital
2010 - 2012
Rådgiver
Who Makes The News
2009 - 2010
National koordinator
Kontrabande
2007 - 2010
Analysechef og journalist
Politiken
2006 - 2006
Journalist, analyseredaktionen
Politiken
2006 - 2007
Journalist, erhvervsredaktionen
Krydsfelt
2005 - 2006
Ansvarshavende redaktør

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Københavns Universitet
2001 - 2006
Cand.mag.
dansk, kommunikation og film- og medievidenskab

Artikler

 
Tirsdag 15. juni 2010
Mandag 3. maj 2010
Onsdag 6. juni 2007
Tirsdag 24. oktober 2006
1

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.